Totul despre comisionul încasat de agenția imobiliară de la proprietarMajoritatea clienților sunt speriați din pricina comisioanelor cerute de agențiile imobiliare, în momentul încheierii tranzacției. Majoritatea consideră că își pot vinde, sau pot cumpăra o locuință singuri, mai repede și mai ieftin. Din contră, agențiile imobiliare pot obține prețuri chiar mai mici pentru promovarea locațiilor, datorită parteneriatelor pe care le au, decât ar obține clientul pe cont propriu.|Vă putem desfășura ce reprezintă aceste procente percepute de către agențiile imobiliare la încheierea tranzacției, și dacă acestea aduc o valoare reală clientului. Impresia generală, pentru cei mai mulți clienți este că acest comision perceput de agenție, reprezintă profit direct al agenției. De fapt și de drept, aceste cifre reprezintă și investiția pe care agentul o face în promovarea clientului, mai ales în această perioadă în care tranzacțiile imobiliare sunt atât de dificile. În realitate, aceste cifre înseamnă și investiția pe care agentul o face în promovarea ofertei. Activitățile de promovare în mediul online, în ceea ce privește proprietățile clienților agențiilor imobiliare au un rezultat pozitiv, satisfăcător pentru clienți lucru deja bine știut de către aceștia. Calculul acestor activități se face în funcție de orele lucrate, estimarea fiind calculată pe o perioadă de trei luni de zile, în care agentul imobiliar muncește aproximativ 70 de ore, pentru vânzarea sau cumpărarea unei proprietăți. Tarifele diferă bineînțeles în funcție de zona în care se află proprietatea vizată, precum și în funcție de serviciile prestate de agenție. Aceste costuri pot fi reduse puțin dacă agenția lucrează și cu un dosar mai puțin stufos de promovare sau cu proprietari care nu vor să investească atât de mult. Cel mai utilizat mod de promovare înseamnă postarea anunțurilor imobiliare pe portaluri imobiliare, pe site-urile proprii, în ziare și reviste de profil. Totodată se fac tururi virtuale și fotografii profesioniste, servicii exclusiv în favoarea clienților, ce reprezintă la rândul lor cheltuieli ale agenției imobiliare. Clientul nu vede în mod direct aceste cheltuieli, calculele fiind făcute de agenția imobiliară, însă se regăsesc la costul final, și anume comisionul încasat. Cheltuielile agentiei imobiliare se transformă însă adesea în risipă, pentru că deși se face investiția inițială, nu toate tranzacțiile se încheie. Dar cu toate acestea, se recomandă în continuare la apelarea specialiștilor imobiliari, rezultatele fiind sigure, mulțumitoare pentru părțile implicate, respectiv vânzător și cumpărător. |